Tomatosalsa with apple

Recipes
Igår gick jag och funderade hela dagen på vad jag skulle äta till middag, och inget kunde jag komma på. Det slutade med att klockan var 20.50 när jag tog tag och började laga mat. Av lite vana plockade jag fram tillbehör, la dem på köksbänken och kollade... vad ska jag ha till mina ugnsstekta rotfrukter & kyckling? Att bara äta det skulle bli för torrt, samtidigt som jag inte var sugen på något mastig sås. På köksbänken låg blandannat cocktailtomater och äpple. Så klickade det till, tomatsalsa! Resultatet blev lyckat, superfräscht och nyttigt på samma gång. Därför tänkte jag dela med mig av mina goda tomatsalsa, hoppas ni gillar den! 
 
Ingredienser: 
1 pkt ekologiska cocktailtomater (250g)
1/3 st ekologisk citron
1/2 klyfta ekologisk vitlök (alt en hel om liten)
1/2 st ekologisk rött äpple
1 nypa salt & peppar
 
How did I do it?
Hacka cocktailtomaterna och äpplet till små bitar, här är smaken som baken men jag föredrar litet (ffa tomaterna). Pressa i vitlöken, citronsaft + citronkött och tillsätt sedan salt & peppar efter smak. Snabbt, smidigt och supergott! 
 
Denna mängd räcker definitivt till två personer.
 
Just igår använde jag vilda ekogoliska tomater, men vanliga cocktailtomater går super! 
 

Kommentera här: